maanantai 31. joulukuuta 2012

Vastauksia kyselyyn 2012

Niin, kuten kuluneen vuoden alussa julkaisin kyselyn, jossa annoin teille vapaat kädet udella minulta lähes mitä tahansa maan ja taivaan väliltä. Postaus ei kuitenkaan ottanut tulta ihan odottamallani tavalla. Määräaika kysymysten lähettämiseen loppui eilen, ja minulle on saapunut peräti yksi kysymys o_O
Mukavaa että edes joku vaivautui.. Elikkä, Myrika Luutakomero -blogista kirjoitti minulle seuraavaa:

K: "Olen lueskellut tätä sinun blogiasi nyt puolisen vuotta ja tämä kuuluu ehdottomasti suosikkiblogeihini. Eniten minua kiinnostaa tämä perinnenoituus... Onko tietosi ja taitosi periytynyt sinulle suvussa? Onko suvussasi muita noitia? Katsotko kuuluvasi johonkin "uskontoryhmään", vai oletko täysin oman polkusi kulkija?"

V: Kiitos kysymyksestä. Vaikka Myrikan kysymys käsitteleekin Noidankodossa jo-kertomiani asioita, vastaan siihen nyt vielä tämän kerran, onhan se ainoa kysymys jonka postaukseni poiki. Silti kysymyksen sisältö hieman ihmetyttää, mainitseehan kysyjä olevansa jo pidempiaikainen lukija, sillä polkuani, valintojani ja noitajuuriani olen käsitellyt useammassa vanhemmissa postauksissa, kuten "Elämäni kiemuroita" ja "Noidaksi tuleminen", "Blogin Esittelystä" nyt puhumattakaan? En myöskään mielelläni puhu uskonnosta täällä, kuten krissejen kanssa riidellessä olen usein maininnut. Toistaiseksi ainoa uskontoa sivuava postaus on "Jumalani". Noituuden ja uskonnon välisiä erojakin olen kerennyt ruotia, muuten vältän uskonnosta puhumista, koska yritän pitää blogini uskontoneutraalina.

Siinäpä se ainoa kysymys. Kyselyni ei siis juuri ottanut tulta, Luurankoja Kaapissa sentään lähetti minulle tunnustukseen liittyen nipun kysymyksiä, joihin vastaamista lykkäsin tieten tähän postaukseen.

1. Oletko siisti?
2. Oletko yleensä myöhässä vai aina ajoissa?
3. Mitä teet aamuisin ensimmäiseksi? Entä iltaisin viimeiseksi?
4. Omaatko neuroottisia tapoja?
5. Lempilehtesi?
6. Millainen on täydellinen päiväsi?
7. On syntymäpäiväsi ja vieraistasi kukaan ei saavu juhliisi. Mitä teet?
8. Mitä toivoisit joululahjaksi?
9. Lempijuhlasi?
10. Sateisen päivän paras tekeminen?
11. Minkä elokuvan voit katsoa aina vain uudestaan?

Ja vastauksia:

1. Olenko siisti? Tarkoitetaankohan tässä nyt hygieenistä vai coolia ;D No,hygieeninen yritän olla, minulla on pölyallergia jonka vuoksi en voi siivota täysivaltaisesti niin usein kuin haluaisin, mutta aina yritän edes vähän nurkkia nuohota. Siksi käteni ovat kuivat ja karheat ja kosteusvoidetta kuluu runsaasti.
Cool, trendikäs tai sosiaalisesti hyväksytty/suosittu en ole koskaan ollut. Olen aina ollut "se ruma tyttö", ja ihmiset pitävät minua muutenkin liian outona.

2. Ennemmin ajoissa kuin myöhässä. Mielestäni myöhästely on huolimattomuuden merkki. Valitettavan usein olen myöhästynyt aamuisin duunista, kun bussikuski ajaa tylysti ohi huiskuttelustani huolimatta.

3. Aamuisin ensiksi.. Työaamuna kytken herätyksen pois päältä, vapaa-aamuna vilkaisen paljonko kello on. Sitten nousen ylös, pukeudun, petaan sängyn ja menen kylppäriin aamupesulle.
Iltaisin viimeiseksi sammutan tietenkin valot ja painan pään tyynyyn ;) No, ennen sitä laitan kellon soimaan (joo, ihan herätyskellon, en mitään kännykän herätyskelloa), niistän nenän, ja laitan vähän huulirasvaa. Joskus luen jotain ennen nukkumaan menoa.

4. Kyllä! Omaan useita neuroottisia tapoja ja elämäni on aika rutiininomaista. Kaiken on oltava oikeassa järjestyksessä. Olen varma että unohdan avaimet kotiin tai että ulko-ovi jää auki. Minulla on myös siisteysneuroosi; En koskaan vie kylppäriin keittiötavaroita tai kirjoja, en edes kännykkääni, ja pelkään haisevani pahalta tullessani vessasta. En kuitenkaan pelkää esim. äitini kuolevan jos astun jalkakäytävän kivetyksen rakoihin ;)

5. Lempilehteni lienee jo lapsuudesta vakiintunut Aku Ankka. Luen myös Cosmopolitania ja töissä ilmaisjakelulehtiä. Puiden lehdistä pidän eniten lepästä ja vaahterasta.

6. Täydellinen päiväni on varmaan samanlainen kuin kaikilla muillakin; Sellainen, jolloin mikään ei mene pieleen. Esim. Töissä sujuu hyvin, ulkona on kiva ilma ja kaupassa on kaikkea tarvittavaa. Pienet asiat täydellistävät arkea parhaiten, hissistä aamulla löytynyt kolikko tai kiva vaate alennuksessa :)

7. Jaa-a. Useimmilla syntymäpäivilläni ei ole koskaan ollut ketään, joten olen siis tottunut juhlimaan yksin. Olen syntynyt keskellä talvea pakkasissa, enkä, kuten jo mainitsin, koskaan ole ollut sosiaalisesti pidetty. Synttäreilleni lupautuneet yleensä peruvat tai jättävät vaan tulematta. Kolmekymppiset jäivät poikkeuksetta mieleeni, koska paikalle lupaantuneet kaverini todella tulivat paikalle.

8. Olen huono toivomaan joululahjoja (ääneen ainakaan), koska en ole tottunut saamaan lahjoja. Itse ostan sitten kaikkea itselleni. Jo pari vuotta olen metsästänyt Dieselin Loverdose -hajuvettä, mutta mistään sitä mainostavasta myymälässä sitä ei tunnu löytyvän ;(

9. Lempijuhlani lienee Halloween ja Marras, kuolleet kun sentään saapuvat aina paikalle. Tänä vuonna nurkissa pyöri myös edesmennyt kissani, jota on ollut kova ikävä :)

10. Sadesäällä on mukava sekä lukea että kirjoittaa. Tai neuloa tai askarrella. Myös nokoset ovat mukavat sateen ropistessa ikkunapelteihin.

11. Pidän monista elokuvista, Mutta esim. Pixarin animaatiot tai Painajainen Elm Streetillä jatko-osineen on aina hauska katsoa.

Kotonoita toivottelee lukijoilleen riemukasta vuoden alkua 2013 :)

5 kommenttia:

Myrika kirjoitti...

Miten multa onkin nuo postaukset jäänyt näkemättä tyystin? Olen viime kesästä asti ollut lukijana täällä ja lukenut myös vanhoja juttujasi, mutta ilmeisesti jotkut on mennyt ohi...
Kiitos, että viitsit vastata :)

Aconitum kirjoitti...

Kiitos itsellesi että viitsit kysyä :)
"Pimeä Puoli" ja "Noitakuva" -osioissa on paljon sekä perinnejuttuja että omia pohdintoja aiheesta, ja väliin sitten livahtaa selitelmiä omasta itsestä.

Leena kirjoitti...

Ihanaa kun Kissa on ilmestynyt takaisin <3 Onko se naukumassa ruokaa vai mitä se puuhailee?

Aconitum kirjoitti...

Ei kummempia, se vaan pyöri asunnossa, ja oli hyvin "läsnä", niinkuin nyt kissat ovat. Tiesi esim. milloin ei kannattanut nojata sohvalla kun Kissa nukkui selän takana.

Saida kirjoitti...

Hei, minäkin lykkäsin blogiini sinulle tunnustuksen :) Kiitos mahtavasta blogista!

www.korpienkuiske.blogspot.com